We zitten veel. Te veel. Op het werk en thuis. We mailen, eten, kletsen, scrollen, lezen, bellen, overleggen, vergaderen, koffie of thee drinken, allemaal zittend. Achter ons bureau, aan de keukentafel, op de bank, in de bus, in de auto, ….

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat veel en lang zitten leidt tot een grotere kans op eerder overlijden, een verhoogde kans op het krijgen op diabetes type 2, hart- en vaatziekten en nek- schouder- en rugklachten.

Dus, of je nu deeltijd, voltijd of niet werkt: minder zitten en meer bewegen biedt kansen voor jouw gezondheid.

Ja, ook als je regelmatig sport en een gezond gewicht hebt is veel en langdurig zitten ongezond. Gelukkig zijn er verschillende mogelijkheden om zitten te verminderen en meer te bewegen. Om vitaal te zijn, hoef je niet per se naar de sportschool of bij een sportclub.

Door dagelijkse activiteiten iets aan te passen, kunnen we eenvoudig meer bewegen.

Meer beweegmomentjes

Zo kun je bijvoorbeeld eens gaan staan tijdens een overleg, lopend bellen of de trap nemen in plaats van de lift of de roltrap. Misschien kun je gebruik maken van een zit-stabureau of een desk bike? Maar ook als je geen dynamisch meubilair hebt zijn er mogelijkheden genoeg om vaker op te staan en meer in beweging te komen.
Het is vooral een kwestie van doen.

Get up, stand up, stand up for your health. “

Aangenaam, wij zijn Resi Peters en Anette van Haren. Via onze interactieve masterclass, het in-company compact programma, bewegingslessen en personal coaching helpen wij mensen in beweging te komen. En dat doen we graag. Wij geloven in de kracht van kleine stappen.
Zo klein dat ze altijd lukken, en die bij elkaar opgeteld tot grootse effecten leiden.

>>>Workshop Meer bewegen begint met minder zitten

>>> Compact programma voor bedrijven

>>> Bewegingslessen