Deze lessen zijn bedoeld voor mensen die meer in beweging willen komen. Dus als jij (nog) niet sport maar wel meer wil gaan bewegen, is dit een eenvoudige stap richting meer bewegen.

De bewegingslessen bestaan uit een reeks van 4 individuele contact- / coachmomenten van een uur.
Tijdens de bewegingslessen werken we volgens de methode in het werkschrift ‘Ik wil/moet meer bewegen’. Dit werkschrift Een werkschrift met praktische handvatten om tijdens de werkdag vaker op te staan uit de bureaustoel en in beweging te blijven zonder de workflow te frustreren.”

De oefeningen tijdens onze bewegingslessen variëren van licht tot matig intensief. We gaan niet sporten maar je zult wel merken dat je hartslag verhoogt en je ademhaling versnelt. Daarbij kun je denken aan oefeningen die vergelijkbaar zijn met wandelen, fietsen of yoga.

Bron: NRC

Ons lichaam is gemaakt om zich aan te passen. Zodra je meer en/of zwaarder gaat bewegen, past je lichaam zich daar langzaam op aan. Je spieren (dus ook je hart!) worden sterker, er komen meer bloedvaten in je spieren en de aanvoer en opname van brandstof en zuurstof door je spieren verbetert. Je lichaam heeft zich aangepast en hierdoor gaat het bewegen je gemakkelijker af. Van niets naar een beetje sporten is al heel goed.

We werken toe naar het behalen van de beweegrichtlijnen voor volwassenen van de Gezondheidsraad:

  • Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen.
  • Langer, vaker en/ of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten, gecombineerd met balansoefeningen.
  • En: voorkom veel stilzitten.
Bron: Kenniscentrum Sport

Het tarief voor het pakket van 4 individuele contact momenten van een uur is € 359 excl BTW en reiskosten.

De individuele afspraken en lokatie bepalen we met elkaar in overleg.

Dit helpt je om meer uit je stoel en ín beweging te komen. Zo haal je meer uit je werkdag en houd je energie over als je weer naar huis toe gaat. Aan de hand van praktische oefeningen en relevante informatie werk je aan een duurzame gedragsverandering die past bij jou en bij je werk.