De bewegingslessen zijn geclusterd in blokken van 10 lessen a 1 uur en worden – in overleg – op locatie verzorgd door Resi Peters van The Movement Studio.

De oefeningen tijdens onze bewegingslessen variëren van licht tot matig intensief. We gaan niet sporten maar je zult wel merken dat je hartslag verhoogt en je ademhaling versnelt. Daarbij kun je denken aan oefeningen die vergelijkbaar zijn met wandelen, fietsen of yoga.

Bron: NRC

Ons lichaam is gemaakt om zich aan te passen. Zodra je meer en/of zwaarder gaat bewegen, past je lichaam zich daar langzaam op aan. Je spieren (dus ook je hart!) worden sterker, er komen meer bloedvaten in je spieren en de aanvoer en opname van brandstof en zuurstof door je spieren verbetert. Je lichaam heeft zich aangepast en hierdoor gaat het bewegen je gemakkelijker af.

We werken toe naar het behalen van de beweegrichtlijnen voor volwassenen van de Gezondheidsraad:

  • Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen.
  • Langer, vaker en/ of intensiever bewegen geeft extra gezondheidsvoordeel.
  • Doe minstens tweemaal per week spier- en botversterkende activiteiten, gecombineerd met balansoefeningen.
  • En: voorkom veel stilzitten.
Bron: Kenniscentrum Sport